Julsemester på Bali!

Den här julen stanna vi inte hemma i Japan, nä... vi åkte till en liten ö i Indonesien, som heter Bali.

Vi landa i en stad som heter Sanur på kvällen, runt 12, så vi åkte till ett hotel och sov. Nästa dag var det regnigt och runt 25 grader. Men endå så bestämde vi oss för att gå på stranden... sen så åt vi en god middag.
Vi gillade inte Sanur så mycket så vi åkte till Ubud på morgonen, och vi sov på ett hotel som var jättemysigt, det hette Taman Indrakila, dom hade fin pool, så vi var på hotellet väldigt mycket... Nästa dag skulle vi åka på rafting (berättar mera sen om det) men mamma var LITE sjuk (magen) så vi gorde det nästa dag istället. Så jag och pappa åkte ut till stan och var på hotellet.
Rafting dags. (Rafting= åka i strömt vatten i en gummibåt)
Rafting var JÄTTEKUL... i början hade rafting guiden lärt oss komandon som forword, left, right, boom boom...... and bits on. Han hade också sagt att i början att vi skulle åka ner för ett 2 meters stup... det var läskigt när man bara åkte ner 2 meter. Guiden satt bakom mig och Maja och han (när vi åkte ner 2 meter) ramla på mig och Maja, Maja vart rädd, var inte lika nöjd som jag var. vi stanna 2 gånger, en gång för att titta på formade stenar och en gång vid ett vattenfall... när vi stanna vid vattenfallet fick man gå ut ur båten och få en stark dusch av vattnet. Det var en jätterolig dag.

På juldagen hade vi en vanlig dag och åkte ner till stan och var på hotelet, och sen åt vi en väldigt god middag... vi fick inga presenter på julafton, vi fick det innan vi åkte, jag fick gitar hero och målar set... och några andra saker.

Sen åkte vi båt till en ö som heter Gili Air (det finns 3= gili trawanga, gili meno, och gili air.) Gili air var JÄTTELITET (det finns inte på kartan) det finns inga bilar och väldigt fina stränder.... vi var där på min födelsedag... till födelsedagsprisent fick jag en gitarr, vi träffa en familj där som också var från svergie och pappan kunde spela gitarr så han hjälpte mej att lära mig lite... :o)
När vi åkte tillbaka till Bali så bodde vi i Sanur igen. Nästa dag åkte vi till ett vattenland som hete WaterBoom, och det fanns jättemånga vattenbanor... det var en solig men endå våt dag.
Sen nästa dag åkte vi hem men först en stor shoppingtur i staden!

Det var en jättelyckad semESTER!

(/Ester)


Kommentarer
Postat av: mosterMia

Waooo, det låter som ni haft en fantastisk semESTER på Bali!! Jag blir väldigt sugen på att åka dit också... Kram från moster

2009-01-08 @ 12:54:50
URL: http://jorfalks.blogg.se/
Postat av: Bella/zacfan (största)

wow!! coolt!!

KRAM BELLA

2009-01-08 @ 19:21:39
URL: http://belkon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0