Konstig Fotboll

Idag var vi och titta på en japansk fotboll. När vi kom ditt var det stånd med korv, nudlar, bönor och andra saker. Vi tänkte att vi inte skulle köpa saker innan vi hade tittat på fotbollen.

image142

Det var jättemycke mäniskor där så vi såg inget, men pappa satte mig på hans axlar så jag kunde ta bilder. Det gick ut på att man skulle hela tiden ha bollen i luften. Det fanns inga mål det var bara fem personer som spela. Man hade inga lag. Eller faktiskt så vet jag inte men jag gissar och tror att det var så här man spela. Sen köpte vi mat och dricka vid stånden.

Sen cykla pappa och hämta boule. Boule är en lek är man ska först kasta en boll sen ska man kasta stora bollar och komma så nära som möligt. Vi hade lag jag och pappa, mamma och Maja. Jag och pappa vann. ESTER OCH PAPPA, ESTER OCH PAPPA, ESTER OCH PAPPA.

 

På kvällen gick vi och åt på en restaurang, med Lisa och några andra av hennes kompisar som bor hos oss i tre dagar. Två bor på hotell och tre bor hos oss. Dom ska åka till Kobe imorgon. På resturangen hade dom kyckling, biff, sallad, pizza, ris och dom bjöd oss på glass. Det var snällt och gott.

image145

Kommentarer
Postat av: Bella

Hejsan Hoppsan och Gott Nytt år!
Hoppas du har haft det bra i jul och skjutit många raketer. Kolla in min blogg jag har skrivit lite nytt. God Natt eller god morgon för dig ///Bella

2008-01-05 @ 18:40:01
URL: http://belkon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0